☻☺♫♪ دو دخـــــــتـــر ♣ ♠ دل نوشته های دو دختر و مطالبی دخترونه
| ||
تبلیغات متنی |
میزان و مقدار یارانه نقدی در سال 90 برای هر نفر چقدر می باشد مجلس شورای اسلامی در بررسی بودجه سال 90 کل کشور، افزایش سهم خانوار از منابع هدفمندی یارانه ها را تصویب کرد. مهر:دبیر ستاد هدفمندی یارانهها از ارائه لایحه اصلاحیه قانون مالیاتها به مجلس و افزایش سهم مردم از منابع هدفمندی یارانهها [...] [ دوشنبه 90/2/19 ] [ 12:56 صبح ] [ دو دختر ]
آسیب شناسی خود ارضایی:
آسیبهای ناشی از خودارضایی به گونههای مختلفی تقسیمپذیر است که به اختصار به برخی از آنها اشاره میشود: یک. آسیبهای جسمانی: یکی از روشهای شناخت پیشرفت بیماریها در پزشکی، مرحلهبندی علایم بیماری است. براین اساس، برحسب عوارض ایجاد شده در بیمار مبتلا به خودارضایی، سه مرحله بیان شده است: 1. مرحله مشکل ساز . در افرادی که مدتی است گرفتار خودارضایی شده اند، زودرس ترین عوارض ناشیاز خودارضایی عبارت است از: الف. خستگی و کوفتگی . ب. عدم تمرکز حواس . ج. ضعف حافظه . د. استرس و اضطراب . 2. مرحله گرفتاری شدید . بروز علایم زیر در فرد گرفتار، نشان دهنده آن است که شدت ابتلای وی یا مدت آن بیش از مرحله اول است و در نتیجه عوارض شدیدتری ظاهر شده است: الف. خستگی و کوفتگی . ب. نوسان خلق یا تغییرات سریع خلقی . ج. حساسیت بیش از حد و زودرنجی . د. کمردرد . ه. نازک شدن موها . و. ناتوانی جنسی زودرس در جوانی . ز. بیخوابی یا بدخوابی و مشکلات مشابه . 3. مرحله گرفتاری بسیار شدید یا حالت اعتیاد . الف. خستگی و کوفتگی . ب. ریزش شدید موها . ج. تارشدن دید چشمها . د. وز وز گوش . ه. انزال زودرس و غیرارادی یا خروج منی به صورت قطره قطره . و. درد کشاله ران و ناحیه تناسلی . ز. دردهای قولنجی در ناحیه لگن و استخوان دنبالچه . نحوه پیدایش عوارض در دانش پزشکی، روند پیدایش علایم یک بیماری و چگونگی بروز عوارض و نشانههای کلینیکی، در شناخت هر چه بیشتر یک بیماری بسیار مهم است و میتواند پزشک را در تشخیص و درمان بهتر بیماری و مریض را در پیشگیری کمک کند. به این دلیل مناسب است درباره نحوه پیدایش برخی از عوارض خود ارضایی که در به آن اشاره شد بیشتر به آن توضیح داده شود تا خواننده عزیز با روند پیدایش این عوارض، یا به اصطلاح پاتوفیزیولوژی آن آشنا شود. 1. خستگی و کوفتگی: انقباض شدید و یک مرتبه تمام عضلات بدن در جریان انزال (ارگاسم یا اوج لذت جنسی)، باعث مصرف سریع مواد غذایی ذخیره شده در عضلات و به طور عمده کاهش گلیکوژن (ماده اصلی لازم برای تولید انرژی عضلانی) میشود. خستگی عضلانی تقریبا با سرعت تهی شدن عضلات از گلیکوژن رابطه مستقیم دارد و هرچه این سرعت بیشتر باشد، خستگی بیشتر استفیزیولوژی گایتون، ترجمه دکتر فرخ شادان، تجدید نظر هفتم، 1986 (تهران: چهر، 1365)، ج 1، ص 313.. در خودارضایی، به علت انقباضهای مکرر عضلات بدن، ذخایر گلیکوژن عضلات به سرعت تمام میشود و خستگی و کوفتگی همیشه از عوارض بدیهی آن است. 2. ریزش مو: خودارضایی به تدریج با تغییرات هورمونی و شیمیایی که در بدن ایجاد میکند، باعث افزایش هورمون جنسی مردانه؛ یعنی، تستوسترون به دی هیدرو تستوسترون میشود که از عواقب بالا بودن ماده DHTدر خون، ریزش موها و تاسی و بزرگ شدن پروستات و عوارض ناشی از آن در پیری است. 3. خود ارضایی مکرر باعث تحریک بیش از حد سیستم عصبی پاراسمپاتیک و افزایش تخلیه اَسِتیل کولین از انتهای این رشته ها در مغز میگردد که این خود باعث پارهای از عوارض جسمانی و روانی، چون حواسپرتی ، کمی حافظه ، عدم تمرکز حواس، سیاهی رفتن چشم و در نهایت تاری دید میشود. تمام این علامتها ناشی از تغییر تعادل میزان مواد شیمیایی موجود در مغز است که بین سلولهای عصبی رد و بدل میشود و انتقال پیامهای مختلف را بر عهده دارد. 4. برخی نیز بر این عقیدهاند که علت بروز اختلالات مغزی (مانند حواس پرتی، عدم تمرکز حواس و کاهش حافظه) ناشی از ظرفیت عظیمی از انرژی بدن است که در هر بار انزال، تخلیه شده و هدر میرود؛ زیرا مایع منی حاوی مقدار بسیار زیادی DNA(هسته 400-300، اسپرمی که در هر انزال خارج میشود)، RNA آنزیمها، پروتئینها، مواد قندی، لسیتین ، کلسیم، فسفر، نمکهای بیولوژیک، تستوسترون و... است. این ذخایر عظیم انرژی - که باید در بدن برای رشد و تقویت بخشهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد - بیهوده و به طور مکرر از بدن خارج میشود و هر کدام عوارضی را به دنبال میآورند. برای مثال از آنجا که سلولهای خونی و پلاکتها در مغز استخوانها تولید میشود و به تکامل نهایی میرسد و برای تولید آنها نیز انرژی بسیار زیادی مورد نیاز است؛ در افراد گرفتار خودارضایی، تکامل مغز استخوان و در نتیجه تولید سلولهای خونی با مشکل مواجه شده و منشأ کم خونی، ضعف و خستگی در این افراد است. نیز دفع فسفر و لیستین بیش از حد از طریق انزالهای مکرر، باعث کاهش ذخایر این مواد میشود که مواد حیاتی برای سلامتی سلولهای عصبی هستند و در نتیجه اختلال عملکرد سیستم عصبی، مانند حواس پرتی، عدم تمرکز حواس و... بروز خواهد کرد. دو. آسیبهای روحی و روانی ضعف حافظه و حواسپرتی، اضطراب، منزوی شدن و گوشهگیری، افسردگی، بینشاطی و لذت نبردن از زندگی، پرخاشگری، بداخلاقی و تندخویی، کسالت دائمی و ضعف اراده، احساس حقارت، عدم اعتماد به نفس، احساس گناه و عذاب وجدان بروندادهای روانی و روحی خودارضایی است. شرح پارهای از این موارد در مباحث گذشته روشن شد. سه. آسیبهای اجتماعی ناسازگاری خانوادگی، بیمیل شدن به همسر و ازدواج، ناتوانی در ارتباط با جنس مخالف و همسر، احساس طرد شدن، از بین رفتن عزّت، پاکی، شرافت و جایگاه اجتماعی، دیر ازدواج کردن و لذت نبردن از زندگی مشترکجهت آگاهی بیشتر نگا: قائمی، علی، خانواده و مسائل جنسی کودکان، (تهران: انتشارات انجمن اولیا و مربیان جمهوری اسلامی ایران، چاپ دهم، 1376).. چهار. آسیبهای معنوی و اخروی هیچ یک از آسیبهای پیش گفته، به اهمیت آسیبهای معنوی نیست؛ زیرا آسیبهای معنوی، جان و دل و به عبارت دیگر کنه حقیقت وجود آدمی را تباه میسازد. خودارضایی از نظر دین یک گناه است و به تعبیر قرآن زنگار بر دل مینهد: «کَلاَّ بَلْ رانَ عَلی قُلُوبِهِمْ ما کانُوا یَکْسِبُونَ»؛ مطففین (83)، آیه 24.؛ «چنین مباد! بلکه اعمال (ناشایست) دلهای آنان را زنگار زده است». زنگ یا زنگار در اشیای مادی، همان چیزی است که روی فلزات و اشیای قیمتی مینشیند و معمولاً نشانه پوسیدن و از بین رفتنِ شفافیت و درخشندگی آن و در نهایت ضایع شدن و از بین رفتن آن است. علامه طباطبایی در تفسیر المیزانطباطبایی، سید محمد حسین، ترجمه تفسیر المیزان، ترجمه سید محمد باقر موسوی همدانی، (تلخیص)، (قم: دفتر انتشارات اسلامی، بیچا، بیتا)، ج 20، ص 385. میفرماید: از آیه شریفه سه نکته استفاده میشود: 1. اعمال زشت، نقش و صورتی به نفس و روح انسان میدهند؛ 2. این نقش و صورت خاص، مانع آن است که نفس آدمی حق و حقیقت را درک کند؛ 3. نفس آدمی به حسب طبع اولیهاش صفا و جلایی دارد که با داشتن آن، حق را آن طور که هست درک میکند. همچنین آسیبهای معنوی جهان گذران را در مینوردد و اگر اصلاح نگردد، حیات جاودان آدمی را در معرض تباهی و شوربختی قرار میدهد. از این رو نصوص دینی نسبت به آن هشدارهای لازم را دادهاند. پیامبر اکرمصلی الله علیه وآله وسلم در این باره میفرماید: «ناکح الکف ملعون»؛ری شهری، محمد، میزان الحکمة، ج 12، ص 5654.؛ «ملعون است کسی که خودارضایی کند». امام صادقعلیه السلام نیز میفرماید: «با سه گروه خداوند در روز قیامت سخن نمیگوید و پاکشان نمیخواند و عذابی دردناک دارند، از آن سهاند، خودارضایی کننده و کسی که لواط دهد»همان، ح 19049.. در روایات دیگری امام صادقعلیه السلام خودارضایی را گناه عظیم و مورد نهی الهی معرفی فرموده استهمان، ح 19050.. [ یکشنبه 90/2/18 ] [ 10:6 عصر ] [ دو دختر ]
شعر از خادم
به یاد مادرم آن زمان که گشت دل غمین
دلم میان کوچه ها دوید به هر طرف سرک کشید و درمیان حلقه های دود،کسی نبود هنوز دود بود و دود و مادرم دلش شکسته بود. مادرم اگرچه در میان کوچه ها دلش شکست اگرچه سردی خزان رخش فسرد اگرچه تازیانه های باد بازوان مادرم جریحه دار کرد
مادرم ولی،هنوز مادر است و زندگی به اوست زندگی کنار چشم های پر فروغ مادرم و در میان بازوان خسته اش روانترین ترانه است مادرم نگاه بی کرانه اش به ماست،به من،به تو صدای مادرم به گوش می رسد هنوز مباد، که در میان کوچه هادوباره یک علی دست های خسته اش اسیر بندهای حقد وکینه های جاهلی شود مباد... [ شنبه 90/2/17 ] [ 4:41 صبح ] [ دو دختر ]
|
|
[ طراحی : جــــــــــوک نــــــــــت ] [ Weblog Themes By :sio.parsiblog.com ] |